La DGT publica la ubicació dels radars fixos i mòbils de Mallorca

La ubicació dels radars, tant fixos com mòbils, a les carreteres de Mallorca ja no és un secret. La Direcció General de Trànsit (DGT) ha fet públic el posicionament de tots ells a través del web i les xarxes socials.

A Mallorca, un total de 14 radars fixos i 18 mòbils seran els encarregats de controlar els límits de velocitat en les diferents carreteres de l'Illa. Tot això, al marge dels sistemes de control amb els quals compten les diferents policies locals en nucli urbà.

La DGT ha iniciat una campanya per a controlar els límits de velocitat en les carreteres de l'Estat espanyol: l'Operació Especial Estiu 2020. Trànsit ha desplegat 1.392 radars, 12 helicòpters, 11 drons i 15 furgonetes camuflades.

Les carreteres de Mallorca més controlades són la Ma.-13, és a dir, l'autopista Palma-sa Pobla, que comptarà amb tres radars fixos i un mòbil; la Ma.-19, autopista del Llevant (Palma-Llucmajor) amb dos fixos i un mòbil, i finalment la Ma.-11, la carretera que uneix la capital balear amb Sóller, amb dos dispositius de mesurament de velocitat mòbil.

El llistat oficial publicat per la Direcció General de Trànsit (veure gràfic superior) ofereix informació de la via (carretera, autopista o autovia), el quilòmetre exacte d'ubicació si es tracta d'un radar fix o el tram concret on està situat el radar de la DGT o Guàrdia Civil de Trànsit i el seu sentit (creixent o decreixent).

En aquest sentit, el director de la Direcció General de Trànsit, Pere Navarro, recorda que l'objectiu d'aquesta campanya és evitar els accidents de trànsit per velocitat, ja que és fonamental respectar els límits per a reduir la mortalitat en les carreteres. A més d'aquestes novetats, és necessari recordar que des de fa diversos mesos, la DGT també compta amb una altra sèrie d'elements de control de les nostres carreteres com els Pegasus o els drons, dos sistemes molt efectius per la dificultat dels conductors per a poder detectar-los.

L'objectiu no és un altre que tractar de reduir la mortalitat de les nostres carreteres, amb la vista centrada especialment en l'excés de velocitat i l'ús del mòbil al volant.

Radars

Els mini radars es manegen amb una tauleta o des d'un ordinador a quilòmetres de distància. Són petits, discrets, portàtils i infal·libles. Fins ara, tots els radars eren fixos. Cada dia, un agent diferent podrà portar un Velolaser. Aquests sistemes tenen capacitat de cobrir els dos carrils i tots dos sentits de la carretera.

Indetectables per als inhibidors il·legals, tenen una bateria d'aproximadament cinc hores de durada. Cada unitat ha costat a l'Estat uns 15.000 euros. Els radars Velolaser són capaços de controlar vehicles fins a una velocitat de 250 quilòmetres per hora.

+ VIST