El còmic de la campanya 'Mallorca té nom de dona' pretén «visibilitzar les dones»

La Direcció Insular d'Igualtat ha llançat la campanya 'Mallorca té nom de dona' per «visibilitzar les dones i recuperar de l'oblit a aquelles que han deixat una fita d'una manera o una altra a l‘Illa».

Segons ha informat el Consell de Mallorca, la protagonista de la campanya d'aquest any és Dorothea Bat, paleontòloga galesa que descobreix el 'Myotragus balearicus', i aquesta ja compta amb un còmic propi creat per la il·lustradora Elisa Martínez, el qual s'ha presentat aquest dimecres al Centre Cap Vermell a Cala Ratjada.

Des de fa tres anys, 'Mallorca té nom de dona' és una campanya que ha recuperat noms com Catalina Homar, Clara Hammerl, Margarita Jofre, Dorothea Bat o col·lectius com les sabateres d'Inca, a més de potenciar el debat sobre la presència o la situació de les dones a l'educació, la ciència, l’emprenedoria econòmica o en matèria d'atenció social.

Així mateix, la il·lustradora, que ha presentat aquest dimecres el còmic juntament amb el vicepresident segon i conseller de Participació Ciutadana i Presidència, Jesús Jurado, la directora insular d'Igualtat, Nina Parrón, i el batle de Capdepera, Rafel Fernández.

«Durant aquests tres anys, hem pogut recuperar sis dones i col·lectius oblidats per la nostra societat i esperem poder visibilitzar moltes més perquè formen part de la nostra història i és hora que tenguin el seu lloc», ha declarat Jurado.

En la mateixa línia, Parrón ha assenyalat que «invisibilitzar les dones, els seus gestos, és violència simbòlica i 'Mallorca té nom de dona' les recupera de la foscor, és qüestió de justícia».

+ VIST