El batle de Palma, Antoni Noguera ha presentat aquest dilluns en la fira turística World Travel Market de Londres el 'Catàleg d'establiments emblemàtics' com «un producte més» per a la promoció de la ciutat al mercat britànic.
Noguera ha aprofitat la inauguració per donar a conèixer aquest projecte d'establiments emblemàtics, que ha qualificat de «molt important» per a la ciutat.
En aquest sentit, el batle ha destacat «la importància d'aquests comerços amb història; negocis familiars que desprenen l'aroma d'una ciutat autèntica, allunyada de les grans marques i de les franquícies».
Durant la seva intervenció, ha volgut subratllar que aquests establiments, «a més d'oferir productes de qualitat ofereixen un tracte exquisit, generen riquesa i llocs de treball, ajuden a empènyer l'economia local i la qualitat de vida de la ciutadania».
Adrover aposta per mantenir l’autenticitat de Palma
Per la seva banda, la regidora de Turisme, Comerç i Treball, Joana Maria Adrover, s'ha mostrat «molt satisfeta» amb la posada en marxa d'aquesta iniciativa i ha assenyalat que «durant els últims tres anys» l'Ajuntament de Palma ha estat treballant per crear «des del consens», un protocol d'actuació i una bateria de mesures per «protegir, fer valdre, donar continuïtat i sobretot mantenir l'autenticitat» de la ciutat «mitjançant els 78 establiments centenaris que formen part del catàleg que hem elaborat».
En aquest sentit, Adrover ha afegit que «es pretén, a més de contribuir al seu coneixement, el manteniment i la promoció, sensibilitzar a la ciutadania i el visitant respecte dels seus valors i el model de ciutat que volem ser».
Així mateix durant la seva intervenció, la regidora ha declarat que «Palma no seria la mateixa sense aquests establiments, i que protegir l'autòcton ens fa únics».
Palma presenta el seu Catàleg d'establiments emblemàtics en la World Travel Market de Londres