La patronal del petit i mitjà comerç de Mallorca, PIMECO, ha tancat amb gran èxit la campanya de dinamització comercial ‘Compra local i guanya més’, una iniciativa que ha comptat amb la participació de més de 200 comerços dels municipis d’Inca, Porreres i Campos, i que ha beneficiat més de 3.000 persones.
Com a colofó de la campanya, s’han celebrat tres actes públics de lliurament de premis a cada un dels municipis participants, amb una elevada assistència de públic i la presència de representants institucionals, associacions de comerciants i establiments adherits.
La campanya ha repartit més de 15.000 euros en premis, exclusivament en forma de cistelles de producte local i vals de compra bescanviables als comerços adherits, fet que ha permès reinvertir directament aquests recursos en el mateix teixit comercial i productiu. Aquesta fórmula, tal com han explicat, ha contribuït a «impulsar el consum de proximitat, reforçar l’economia circular i posar en valor tant el comerç local com els productors del territori».
La consellera de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local del Consell de Mallorca, Pilar Amate, va destacar durant els actes que «iniciatives com ‘Compra local i guanya més’ enforteixen el petit comerç, fomenten el consum responsable i contribueixen al fet que els recursos reverteixin directament en l’economia local i en el territori».
Reconeixement als comerços
Durant els actes de clausura es va reconèixer públicament la implicació dels nou comerços premiats, que han destacat per la seva participació activa en la campanya:
Porreres: BM Sabates i Esport, Fruiteria Ca na Maria i Mans Porreres.
Inca: Celblau Món Escolar, Can Pujadas Carnisseria i Fruiteria, i Sueños Garau.
Campos: Panaderia Larotti, Can Ros Ferreteria, i Mulet Rellotgeria Joieria.
Cada un dels actes de lliurament de premis ha comptat amb una actuació musical d’artistes locals, reforçant el suport al talent cultural de cada municipi. Porreres, amb el cantautor Gabriel Rosselló; Inca, amb l’actuació d’Alira Moyà; i Campos, amb el grup Hot Hits.
Col·laboració institucional
La campanya ha estat possible gràcies al finançament del Consell de Mallorca, a través de la Conselleria de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, i a la col·laboració dels ajuntaments d’Inca, Porreres i Campos, així com de les associacions de comerciants locals.
Durant els actes hi varen participar, entre d’altres, la presidenta de PIMECO, Carolina Domingo; la consellera Pilar Amate; el batle d’Inca, Virgilio Moreno; la batlessa de Porreres, Francisca Mora; i la batlessa de Campos, Francisca Porquer.
El batle d’Inca, Virgilio Moreno, va assenyalar que «el comerç local és un pilar fonamental de la vida urbana i social, i aquest tipus de campanyes contribueixen a mantenir vius els barris i a generar confiança entre comerciants i consumidors». Per la seva banda, Francisca Mora va subratllar l’impacte real d’aquestes iniciatives als municipis, mentre que Francisca Porquer va destacar que la col·laboració entre institucions i comerç genera beneficis directes per a l’economia local i les famílies.
A més de les accions promocionals, la campanya ha inclòs una acció educativa i de sensibilització adreçada a les noves generacions. En aquest marc, es va dur a terme una xerrada divulgativa a l’IES Berenguer d’Inca, dirigida a l’alumnat de Formació Professional del Departament de Comerç, a càrrec de la presidenta de PIMECO, Carolina Domingo. Durant la sessió es varen tractar qüestions com la importància del comerç local, el relleu generacional i l’economia circular, reforçant el component educatiu i social de la iniciativa.
Des de PIMECO s’ha agraït la implicació dels comerços participants i dels clients, i s’ha reafirmat «el compromís de l’entitat de continuar impulsant campanyes que fomentin el consum de proximitat i reforcin el teixit econòmic local de Mallorca».