Els alumnes de les Balears han obtengut resultats en l'Informe del Programa per a l'Avaluació Integral d'Alumnes (PISA) de 2022 que els deixen per sota de la mitjana estatal en Matemàtiques, Lectura i Ciència i empitjorant respecte a l'informe de 2018.
En concret, segons les dades consultades per Europa Press, els alumnes de les Balears han obtingut una puntuació de 471 punts en Matemàtiques, front de la mitjana estatal de 473 punts; 472 punts en Lectura front dels 474 punts de la mitjana estatal; i una puntuació de 480 en Ciència front dels 485 punts dels companys de la resta de l'Estat.
A l'edició PISA 2022 hi varen participar 1.999 alumnes de 15 anys (4t d'ESO) matriculats a 53 centres de les Illes.
En comparació amb els altres anys, els resultats de l'informe PISA 2022 denoten una baixada en totes les competències avaluades respecte a 2018. Així, en Matemàtiques es passa de 483 a 471 punts; en Lectura de 479 a 472 punts; i en Ciència de 482 a 480 punts.
Sobre això, el conseller d'Educació i Universitats, Antoni Vera, ha admès que malgrat que els resultats de les competències en els estudiants de les Balears es mantenen en la mitjana estatal, són els resultats més baixos en els darrers deu anys, la qual cosa denota que el nivell ha baixat.
Quant a les mitjanes globals de l'estudi, des de la Conselleria mantenen que si bé es donen lleugeres diferències en les puntuacions mitjanes de les Balears respecte a les de la mitjana d'Espanya en totes les competències, aquestes no són estadísticament significatives.
En termes generals, els alumnes espanyols han obtingut el seu pitjor resultat de la història de l'Informe PISA en Matemàtiques en l'edició de 2022, també han empitjorat els seus resultats en Lectura respecte a l'informe de 2018 però han millorat en Ciència.
Per comunitats, els estudiants que han obtingut una major puntuació que la mitjana de l'Estat en Matemàtiques (473) han estat els d'Aragó (487), Astúries (495), País Basc (482), Cantàbria (495), Castella i Lleó (499), Galícia (486), La Rioja (493), la Comunitat de Madrid (494) i Navarra (492), mentre que els d'Aragó han obtingut la mateixa mitjana que a nivell estatal (473).
Per sota de la mitjana, es troben els alumnes d'Andalusia (457), Illes Balears (471), Illes Canàries (447), Castella-la Manxa (464), Catalunya (469), Ceuta (395), Extremadura (469), Melilla (404) i la Regió de Múrcia (463).
En Lectura, han obtingut una puntuació superior a la mitjana de l'Estat (474) els estudiants d'Aragó (488), Astúries (497), Cantàbria (494), Castella i Lleó (498), País Valencià (482), Galícia (485), La Rioja (487), la Comunitat de Madrid (496) i Navarra (478).
No obstant això, han tengut una puntuació menor que la mitjana estatal els alumnes d'Andalusia (461), Illes Balears (472), País Basc (466), Illes Canàries (463), Castella-la Manxa (468), Catalunya (462), Ceuta (404), Extremadura (468), Melilla (405) i la Regió de Múrcia (468).
Respecte a Ciència, han aconseguit superar a la mitjana estatal (485) els escolars d'Aragó (499), Astúries (503), Cantàbria (504), Castella i Lleó (506), Galícia (506), La Rioja (500), la Comunitat de Madrid (502) i Navarra (489).
Per contra, per sota de la mitjana en Ciència es troben els alumnes d'Andalusia (473), illes Balears (480), País Basc (480), Illes Canàries (473), Castella-la Manxa (475), Catalunya (477), Ceuta (410), País Valencià (483), Extremadura (479), Melilla (414) i la Regió de Múrcia (482).
L'Informe PISA 2022 que elabora cada tres anys l'Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE), recollit per Europa Press, revela que en Matemàtiques els estudiants de l'Estat espanyol han obtingut 473 punts, la qual cosa suposa el seu pitjor resultat en la història de l'informe.