Més de la meitat dels espectacles de la fira B! compten amb presència femenina

|

El 60 per cent dels espectacles de la Fira B! 2018, el mercat professional de música i arts escèniques de les Balears, compta amb presència femenina, segons han destacat aquest dimecres des del Govern.

Segons han informat, dels 66 espectacles de música i arts escèniques que conformen la Fira B! 2018, a 40 hi ha presència femenina. A més, d'aquest 60%, en molts dels casos, les dones són les protagonistes.

Així, en arts escèniques els espectacles encapçalats per dones són 'All-inclusivament', 'Tals of the bodi', 'Sud de sal', 'Llum trencada', 'La sorpresa del roscón', 'Las muchísimas', 'Capaltard', '1'28', 'Aüc-El sota de les Esquerdes' i 'La Nit de Catalina Homar'.

En música hi ha Eva Fernández, Júlia, Pavvla, Romeo, Tornaveus, Sombra, Lu Rois, Annelie, Clara Peya, Museless, Jansky, Carlota Càceres o Lina Tur, com a artistes principals, però també hi ha altres artistes femenines en diferents formacions musicals i obres.

Enguany, com a novetat, la Fira B! estrena un intercanvi amb l'agència d'exportació Westside (Göteborg), mitjançant el qual en l'edició d'aquest any de la fira Live at Heart (Örebro, Suècia), a principi de setembre, actuarà Jansky i a la Fira B!, com a intercanvi, actuarà Annelie.

En total, estan seleccionats 24 espectacles d'arts escèniques i 44 'showcases' de música, d'un total de 459 propostes rebudes, 202 d'arts escèniques -les Balears, 74; Catalunya, 44; País Valencià, 28; de l’Estat espanyol, 50 i internacionals, sis- i 257 de música -les Balears, 149; Catalunya, 67; País Valencià, 11; Estat espanyol, 24 i internacionals, també sis.

La quarta edició de la Fira B! se celebra a Palma entre el 27 i el 30 de setembre i l'organitza la Conselleria de Cultura, a través de l’Institut d'Estudis Baleàrics, i amb la col·laboració de l’Institut Ramon Llull, el Consell i l'Ajuntament de Palma.

La Fira B! va néixer el 2015 com a mostra d'arts escèniques de les Balears, inspirada en el Sea Arts (2013) i la Fira Illescena (2014). L'any 2016 va incorporar la música i es va consolidar com a mercat amb la participació de més de 5.000 espectadors i 500 professionals.

+ VIST